مدیركل نظارت بر خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت عنوان كرد

نظارت بر نحوه تجویز پزشكان راهی برای جلوگیری از تقاضاهای القایی

نظارت بر نحوه تجویز پزشكان راهی برای جلوگیری از تقاضاهای القایی بیمارستان دی: مدیركل نظارت بر خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت، فعالیت و نظارت بیمه سلامت در جهت نحوه تجویز پزشكان در نسخ را اقدامی به منظور مدیریت خرید خدمات دانست.


به گزارش بیمارستان دی به نقل از مهر، مهدی قنادی بیان كرد: در صورتیكه پزشكان نسبت به استانداردهای خدمات تجویزشده نقدهایی داشته باشند، اعتراضات آنان در كارگروه های نظارت بر عملكرد پزشكان و موسسات در ادارات كل استانی با حضور و نظر اساتید فن و حتی عموما پزشكان صاحب نظری كه خارج از مجموعه سازمانی هستند، بررسی شده و اهتمام می شود كه محدودیتی خلاف ضوابط علمی برای پزشكان ایجاد نشود. مدیركل نظارت بر خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینكه رعایت تجویز پزشكان در نسخ می تواند از تقاضاهای القایی جلوگیری كند، اظهار داشت: علاوه بر سازمان های بیمه گر قسمتی از هزینه ها توسط بیمه شدگان و بخشی دیگر توسط یارانه هایی كه دولت برای خدمات سلامت و دارو در نظر گرفته است، پرداخت می شود. بدین سبب در صورتیكه منابع به درستی هزینه شود، به نفع هر سه بخش یعنی مردم، دولت و سازمان های بیمه گر خواهد بود. وی ادامه داد: تجویز برخی خدمت پرهزینه همچون ام آر ای، سی تی اسكن، برخی داروها و آزمایش ها بر طبق استانداردهای جهانی سطح بندی و اولویت بندی می شود بعنوان مثال ارائه خدمات درمانی باید گام به گام بر طبق معاینات بالینی و نتیجه آزمایش ها صورت گیرد به نحوی پزشك ابتدا از خدمات غیرتهاجمی، ارزان و در دسترس آغاز نموده و در صورت عدم نتیجه از خدمات تهاجمی و گران قیمت استفاده نماید. قنادی افزود: گاهی مشاهده می شود كه این موارد رعایت نشده و تجویز كننده خدمات سلامت از گام اول به سراغ پرهزینه ترین و بالاترین تكنولوژی موجود می رود كه از نظر اقتصاد سلامت این مساله پذیرفته نیست چونكه علاوه بر هدر رفت هزینه ها امكان دارد انجام این آزمایش ها و مصرف داروها برای بیمار عوارضی ایجاد كند بنا بر این نظام سلامت و سازمان های بیمه گر اهتمام دارند با تنظیم گایدلاین ها و استانداردهای تجویز، این خدمات پرهزینه را كنترل كنند. مدیركل نظارت بر خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینكه این اقدام علاوه بر كاهش هزینه موجب رعایت استانداردها و ضوابط طبابت و خدمات سلامت شده و از عوارض جانبی نیز جلوگیری می كند، اظهار داشت: گاهی تقاضای القایی از جانب بیمار است كه باید با آموزش، فرهنگ سازی و ضوابط از این مساله جلوگیری نماییم.


منبع:

1398/07/01
13:19:42
5.0 / 5
4515
تگهای خبر: آموزش , استاندارد , بیمه , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
بیمارستان دی
deyhospital.ir - تمامی حقوق سایت بیمارستان دی محفوظ و متعلق به مالک دامنه است

بیمارستان دی

بهداشت و درمان