بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت، حقوق خویش را چطور پیگیری كنند؟
بیمارستان دی: مدیركل دفتر ارزیابی عملكرد، بازرسی و رسیدگی به شكایات سازمان بیمه سلامت عدم آگاهی مردم از حقوق بیمه ای خویش را یكی از خلاءهای جدی این بخش عنوان نمود و اظهار داشت: آگاهی مردم از منشور حقوق بیمه شدگان سبب پیشگیری از سوء استفاده های احتمالی برخی مراكز درمانی در عرضه خدمت و احقاق حقوق آنها می گردد.
به گزارش بیمارستان دی به نقل از ایسنا، دكتر مهدی نوروزیان با اشاره به اینكه ادارات كل و دفاتر پیشخوان موظف به اطلاع رسانی در زمینه منشور حقوق بیمه شدگان بیمه سلامت هستند، اظهار داشت: مردم برای اطلاع از حقوق بیمه ای خود می توانند به پورتال ادارت كل و ستاد سازمان رجوع كنند؛ چون كه یكی از خلاء های جدی كه در این زمینه وجود دارد این است كه بیمه شدگان از وظیفه ای كه سازمان بیمه سلامت بر عهده دارد، آگاهی لازم را ندارند.
وی افزود: آشنایی مردم با حقوق بیمه شدگان سبب پیشگیری از سوء استفاده های احتمالی برخی مراكز درمانی در عرضه خدمت و احقاق حقوق شان می شود؛ به صورتی كه حتی می توانند گزارشات خویش را با سامانه ۱۶۶۶ هم در بین بگذارند.
نوروزیان تصریح كرد: سازمان بیمه سلامت یك سازمان خدمت محور است و طبیعتا باید فرآیندهای انجام كار و میزان دسترسی مردم به خدمات را به نحو احسنت اطلاع رسانی كند چون كه روزانه تعداد زیادی از بیمه شدگان به مراكز طرف قرارداد رجوع می كنند و هزینه های بسیار زیادی از جانب سازمان برای درمان بیمه شدگان پرداخت می گردد كه باید نسبت به تمام این اقدامات انجام شده آگاهی داشته باشند.
مدیركل دفتر ارزیابی عملكرد، بازرسی و رسیدگی به شكایات سازمان بیمه سلامت افزود: سامانه ۱۶۶۶ محل ارتباط مردم و سازمان است. مردم باید بدانند كه اگر مركز طرف قرارداد خدمتی را به درستی عرضه نكرد، چگونه می توانند حقوق خویش را استیفا كنند.
بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، وی اظهار داشت: برای اطلاع رسانی می توان از ظرفیت الكترونیكی شدن و اینترنت هم استفاده كرد؛ به صورتی كه رسانه ملی هم فضای مناسبی برای این اقدام است كه اثرگذاری بیشتری بر جامعه هدف دارد.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب