در بازدید از بیمارستان های تهران عنوان شد؛

مشکلات بیمارستان ها در تعطیلات نوروزی

مشکلات بیمارستان ها در تعطیلات نوروزی بیمارستان دی: پزشک مقیم ستاد هدایت دانشگاه علوم پزشکی تهران، در بازدید از بیمارستان های تابعه دانشگاه، به برخی مشکلات و چالش های مراکز درمانی در تعطیلات نوروزی اشاره نمود.



به گزارش بیمارستان دی به نقل از مهر، مجتبی پارسا مدیر گروه اخلاق پزشکی و پزشک مقیم ستاد هدایت دانشگاه علوم پزشکی تهران، ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ با حضور در اورژانس سرپایی و بستری مرکز طبی کودکان اظهار داشت: در مرکز طبی کودکان، مسئول فنی، مشاور رییس بیمارستان، کادر پزشکان متخصص، پرستاران و رزیدنت ها همانند روزهای عادی سال حضور داشتند و به خدمت رسانی مشغول بودند.
وی اضافه کرد: این مرکز با حجم زیادی از بیماران مواجه بود که خیلی از آنها از شهرهای دیگر به مرکز طبی ارجاع شده بودند. تعداد زیادی از این بیماران هم امکان سرویس گیری و خدمت رسانی در شهرهای خودرا داشتند اما به دلیلهای نامشخصی، مراکز درمانی آنها را به تهران ارجاع داده بود که این مسئله سبب افزایش حجم بیماران و به تبع نارضایتی بیماران شده بود. البته عمده بیماران و همراهان آنها از نحوه ارائه خدمت در بیمارستان راضی بودند اما برخی هم به سبب نبود تخت بستری و مشکلات مالی شکایت داشتند.
پارسا، خواهان هماهنگی در سطوح کلان بمنظور کاهش بار ارجاعات بی مورد به مراکز درمانی تهران شد و اظهار داشت: انتظار می رود که وزارت بهداشت در روزهای تعطیلات نوروزی با هماهنگی میان دانشگاه های علوم پزشکی کشور به شکلی عمل نماید که ارجاعات بی مورد به مراکز درمانی تهران کم شود. بیمارستان مرکز طبی، ملجا و آخرین پناه بیماران است و افزایش حجم ارجاعات سبب اختلال در خدمت رسانی به آنها می شود.
وی، عملکرد کادر درمان در مرکز طبی کودکان را مثبت ارزیابی کرد و اضافه کرد: در مجموع کادر درمان مرکز طبی کودکان به خوبی خدمات و خدمات درمانی را ارائه می کردند و اکثریت همراهان نیز از آن رضایت داشتند اما به سبب حجم بالای بیماران این خدمت رسانی با قدری تأخیر صورت می گرفت.
پارسا، ضمن بازدید از اورژانس مجتمع بیمارستانی یاس اظهار داشت: پزشک آنکال این مرکز بیماران را ویزیت کرده و پزشک طب اورژانس و فلو مقیم بیمارستان نیز در مرکز حضور داشتند.
وی با اعلان اینکه تعداد بیمارانی که امروز (۱۱ فروردین) به این مرکز مراجعه کردند کم بود، اشاره کرد: خرابی سی تی اسکن بیمارستان، سبب کاهش ارجاع بیمار از اورژانس تهران شده بود که این مسئله باید به سرعت حل شود. رادیولوژی این مرکز بصورت آنکال است و رزیدنت مقیم رادیولوژی ندارند و این مسئله سبب تأخیر در خدمت رسانی شده بود.
پزشک مقیم ستاد هدایت، ارائه خدمت به بیماران همچون روزهای عادی سال را سبب کاهش نارضایتی در بیماران خواند و اشاره کرد: از مراکز درمانی انتظار می رود که در ایام تعطیل سال همانند روزهای عادی خدمت رسانی کنند و پزشکان مقیم حضورداشته باشند که خوشبختانه این مسئله در هر دو بیمارستان رعایت شده بود.
وی، عمده شکایت بیماران یا همراهان آنها را به سبب بی اطلاعی از پروسه و روند درمان عنوان نمود و اضافه کرد: در بیشتر بازدیدها شکایت می شود که پزشک، بیمار ما را ویزیت نکرده در صورتیکه در بررسی ها مشخص می شود که توسط چندین متخصص مورد معاینه قرار گرفته اند. این مشکلات مختص ایام عید و تعطیلات هم نیست و بنظر می رسد که پزشکان خودرا ملزم به ارائه اطلاعات به بیمار نمی دانند. اطلاع رسانی از پروسه درمان می تواند تأثیر زیادی در کاهش شکایات داشته باشد.

1402/01/14
21:47:30
5.0 / 5
393
تگهای خبر: بهداشت , بیمارستان , پرستار , پرستاران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲
بیمارستان دی
deyhospital.ir - تمامی حقوق سایت بیمارستان دی محفوظ و متعلق به مالک دامنه است

بیمارستان دی

بهداشت و درمان