کاهش زمان رسیدن بر بالین بیمار با تجهیز اورژانس دونده در تهران
به گزارش بیمارستان دی، رئیس سازمان اورژانس استان تهران اظهار داشت: برای کاهش زمان رسیدن بر بالین بیمار برخی در مناطق پر ازدحام بعضی از همکاران خویش را مجهز کرده که بتوانند به شکل پیاده خویش را به مددجو برسانند.
به گزارش بیمارستان دی به نقل از مهر، محمداسماعیل توکلی رئیس سازمان اورژانس استان تهران در یک گفتگوی تلویزیونی ضمن اشاره به ایجاد اورژانس دونده در تهران اظهار داشت: ما به جهت اینکه بتوانیم خدمات را به شکل هرچه مطلوب تر به مردم عرضه دهیم، بسته به موقعیت جغرافیایی و تراکم جمعیت ناچاریم که نوآوری های جدیدی داشته باشیم.
وی اضافه کرد: اورژانس دونده چیزی شبیه به اورژانس موتورلانس است و اقدامی برای کاهش زمان رسیدن بر بالین بیمار بوده که در دو بخش اجرا می گردد. بخش اول برای در مکانهای پرازدحام و پرجمعیت مثل بازار بزرگ تهران، مکان هایی که تجمعات مردمی داریم و امکان تردد وسایل نقلیه به سختی و دشواری است. مثلا در بازار بزرگ تهران پارسال زمان رسیدن به بالیم بیمار ۳۰ تا ۳۵ دقیقه به علت ازدحام جمعیت طول می کشید. اما سال جاری با این کار زمان رسیدن بر بالین به ۱۳ دقیقه کاسته شده است.
توکلی در تشریح این طرح بیان نمود: در واقع همان افراد و کارشناسان، با همان دانش و تجربه و همان تجهیزات در محل حضور خواهند یافت. فقط زحمت زیادی به همکاران خودمان داده ایم که دیگر وسیله نقلیه ندارند. اما وسایل ارتباطی و سامانه های مدنظر به شکل سیار در اختیار همکاران قرار می گیرد و با تجهیزات و تمام امکانات هست به شکل پیاده و به عبارتی با دویدن تلاش می کنند کند که بر بالین بیماران حاضر شوند.
وی در ادامه بیان نمود: در گام دوم بنا بر اینست که در کلان شهر تهران از نیروهای درمانی که در شهر تهران مستقر هستند، چه در بیمارستان ها و چه در مراکز اورژانس خودمان شاغل هستند در شیفت های استراحت و حضور در منزل استفاده نماییم. یعنی سامانه های خودمان را با رعایت نکات امنیتی و ایمنی در اختیار اشخاصی که تاییدیه های لازم را کسب کرده باشند قرار می دهیم. تا موقعی که مددجو تماس می گیرد و درخواست اورژانس و آمبولانس می کند اگر فردی به آن موقعیت بر مبنای لوکیشن و موقعیت جغرافیایی نزدیک است، مأموریت را به این عزیزان می دهیم و آنان در کوتاه ترین زمان ممکن بر بالین حاضر می شوند.
توکلی اضافه کرد: این مددجو امکان دارد همسایه طبقه بالایشان باشد، یا در کوچه مقابلشان باشد و یا در خیابان هم جوارشان باشد. ما بنا داریم که از تمام امکانات و ظرفیت ها استفاده نماییم تا بتوانیم زمان رسیدن بر بالین را به نحو مطلوبی کاهش دهیم.
رئیس سازمان اورژانس استان تهران همینطور ضمن اشاره به این که این طرح بر مبنای نیازها و پایش ها صورت گرفته بیان نمود: ما هیچ کاری را بدون پشتوانه علمی انجام نخواهیم داد. تلاشمان اینست که با انجام کارهای علمی بهترین خدمت را به مردم شریف عرضه دهیم. با این که کمبود منابع بسیاری داریم یکی از طریق هایی که می شود بدون تزریق منابع جدید این کمبود منابع را جبران کرد استفاده مازاد بر ظرفیت از منابع موجود با همیاری و کمک همکاران است.
روزانه ۷۰۰ تماس مزاحمت تلفنی با اورژانس تهران
وی در ادامه انتظارات اورژانس از مردم را بیان کرد و اظهار داشت: ما دو انتظار از مردم داریم. متأسفانه تقریبا همچنان روزانه نزدیک به ۷۰۰ تماس مزاحمت تلفنی داریم. تقاضا می کنم از مردم که کسانیکه برای سرگرمی و تفریح تماس می گیرند تصور کنند که عزیز خودشان پشت خط و در انتظار کمک است. همکاران ما با آمبولانس، موتور یا همکاری با آن تجهیزات سنگین حرکت می کند و بر بالین حاضر می شود بعد می بیند که موردی نیست و یا چند جوان برای تفریح و خنده تماس می گیرند.
توکلی همینطور اضافه کرد: علاوه بر این برخی افراد به خاطر علاقه ای که به اورژانس دارند با لباس اورژانس، بدون تجهیزات، بدون لوازم اورژانس، بدون آمبولانس، موتور و کارت شناسایی در بعضی از اماکن دیده شده اند. از مردم خواهش می نماییم که صرفا از افراد و همکارانی که مورد تأیید ما هستند خدمات دریافت نمایند و دوم این که از مزاحمت های بی جا، مزاحمت تلفنی هایی که مانع ارائه ی خدمت می شود بپرهیزند. سوما خواهش می نماییم در موارد اورژانسی که واقعاً احساس نیاز می کنند و تهدید جان هست با ما تماس بگیرند، اساسا ما خدمت مطلب را عرضه خواهیم کرد.
منبع: deyhospital.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب