مطالعات نشان می دهد؛

نتایج مثبت شیمی درمانی سرطان پانکراس

نتایج مثبت شیمی درمانی سرطان پانکراس بیمارستان دی: تحقیقات جدید نشان میدهد که انجام شیمی درمانی سرطان پانکراس چه قبل و چه پس از عمل جراحی برداشتن تومور، نتایج بهتری نسبت به زمانی که داروها را فقط پس از جراحی دریافت می کردند، داشت.



به گزارش بیمارستان دی به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، پژوهشگران مرکز سرطان ییل دانشگاه کنتیکت بر آدنوکارسینوم مجرای پانکراس تمرکز کردند که ۹۰ درصد از سرطان های پانکراس (لوزالمعده) را تشکیل می دهد.
سرطان پانکراس از آنجا که اغلب فقط در مراحل پیشرفته تشخیص داده می شود، یکی از کشنده ترین انواع تومور است. همانطور که تیم تحقیق اشاره نمود، تنها ۱۵ تا ۲۰ درصد از سرطان های پانکراس زمانی که تومورها هنوز قابل عمل هستند تشخیص داده می شوند.
برای این بیماران، شیمی درمانی بطور سنتی بعد از جراحی به انجام می رسد تا به از بین بردن سلول های سرطانی باقیمانده کمک نماید.
شیمی درمانی در این نوع از سرطان، یک درمان ترکیبی شامل کلسیم لوکوورین، فلوئورواوراسیل، ایرینوتکان هیدروکلراید و اگزالی پلاتین است. این درمان خط اول برای بیماران مبتلا به سرطان پانکراس متاستاتیک از سال ۲۰۱۱ بوده است.
تیمی به سرپرستی دکتر «مایکل سچینی» به این فکر افتادند که آیا انجام این شیمی درمانی برای بیماران مبتلا به سرطان پانکراس پیشرفته قابل عمل پیش از عمل جراحی و همین طور بعد از آن، می تواند نتایج را افزایش دهد.
هدف این بود که حداقل ۵۰ درصد از بیماران به مدت ۱۲ ماه بدون پیشرفت سرطان زندگی کنند.
در این مطالعه ۴۶ بیمار مورد مطالعه قرار گرفتند که ۳۷ نفر از آنها توانستند شش دوره پیش از جراحی شیمی درمانی را پیش از جراحی و سپس شش دوره دیگر را پس از جراحی کامل کنند. بیست و هفت نفر از بیماران تحت برداشت موفقیت آمیز تومور قرار گرفتند.
این کارآزمایی از هدف محققین فراتر رفت: ۶۷٪ از بیماران حداقل ۱۲ ماه بقای بدون پیشرفت را تجربه کردند، و ۵۹٪ حداقل به مدت دو سال بعد از رویکرد شیمی درمانی دوگانه زندگی کردند.
سیچینی در بیانیه خبری توضیح داد: «ما بدنبال آن بودیم که شیمی درمانی را در رژیم درمانی آنها ارتقا دهیم و آنرا پیش از عمل جراحی انجام دهیم تا ببینیم آیا می توانیم نتیجه را برای بیماران خود بهبود بخشیم یا خیر.»
وی اشاره کرد که این مطالعه کوچک بود و نیاز به کارآزمایی های بالینی تصادفی بزرگ تر است.


منبع:

1403/04/11
12:22:55
5.0 / 5
240
تگهای خبر: جراحی , دارو , درمان , سرطان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
بیمارستان دی
deyhospital.ir - تمامی حقوق سایت بیمارستان دی محفوظ و متعلق به مالک دامنه است

بیمارستان دی

بهداشت و درمان