یافته های جدید مطالعاتی محققان استرالیایی؛

پیاده روی ممکن است برای کمردرد معجزه کند

پیاده روی ممکن است برای کمردرد معجزه کند به گزارش بیمارستان دی، تحقیقات جدید در استرالیا نشان داده است افرادی که پس از بهبود کمردردشان، پیاده روی را شروع کردند، نسبت به افرادی که آنرا انجام ندادند، برای طولانی مدت از دوره های مکرر کمردرد بدور ماندند.



به گزارش بیمارستان دی به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، «مارک هنکاک»، نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه مک کواری در سیدنی استرالیا، عنوان کرد: «ما دقیقاً نمی دانیم که چرا پیاده روی برای پیشگیری از کمردرد بسیار مفید می باشد، اما احیانا شامل ترکیبی از حرکات نوسانی ملایم، تقویت ساختارها و عضلات ستون فقرات، آرامش و کاستن استرس و آزادشدن هورمون احساس خوب معروف به اندورفین است.»
بر اساس اطلاعات پیش زمینه نویسندگان مطالعه، بیشتر از ۸۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان از کمردرد رنج می برند. در ۷ مورد از ۱۰ مورد، درد کم می شود اما مجدد عود می کند.
برنامه های ورزشی ویژه، همراه با آموزش بیماران در مورد کمردرد، معمولاً بخشی از مراقبت های استاندارد با هدف جلوگیری از عود است.
هنکاک استدلال می کند: «پیاده روی یک ورزش کم هزینه، در دسترس و ساده است که حدودا همه می توانند بدون توجه به موقعیت جغرافیایی، سن یا وضعیت اجتماعی-اقتصادی در آن شرکت کنند.»
در کارآزمایی جدید، ۷۰۱ بزرگسال که اخیراً از یک دوره کمردرد بهبود یافته بودند، به صورت تصادفی در یک برنامه پیاده روی فردی و شش جلسه آموزشی تحت هدایت فیزیوتراپیست در مدت شش ماه، یا در گروه کنترل که هیچ کدام را نداشتند، قرار گرفتند.
هنکاک عنوان کرد: «گروه مداخله در مقایسه با گروه کنترل، دردهای محدودکننده فعالیت کمتری داشت و دوره طولانی تری قبل از عود، با میانگین ۲۰۸ روز در مقایسه با ۱۱۲ روز قبل از عود داشت.»
دکتر «ناتاشا پوکووی»، یکی دیگر از نویسندگان این مطالعه، تصریح کرد که فواید پیاده روی فراتر از از بین بردن درد است.
او عنوان کرد: «پیاده روی نه تنها کیفیت زندگی افراد را بهبود بخشید، بلکه نیاز آنها را هم به مراقبت های بهداشتی و هم مدت زمان مرخصی از کار حدودا به نصف کاهش داد.»
برنامه پیاده روی هم بدون عارضه و ارزان بود.
 


منبع:

1403/04/10
13:16:08
5.0 / 5
203
تگهای خبر: آرامش , آموزش , استاندارد , استرس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
بیمارستان دی
deyhospital.ir - تمامی حقوق سایت بیمارستان دی محفوظ و متعلق به مالک دامنه است

بیمارستان دی

بهداشت و درمان